Aktualności

RODZYNKI Z JEDYNKI
gazetka
REGULAMIN PORZĄDKOWY

Jednym z ważniejszych priorytetów szkoły jest bezpieczeństwo uczniów, należy więc bezwzględnie przestrzegać REGULAMINU, REGULAMINU SZATNI oraz PROCEDUR.

Stomatolog

DYREKTOR SZKOŁY

mgr Arkadiusz Skrzyński
godziny przyjęć:
  wtorek 7:30 - 9:00             (Kościelna 6)
czwartek 14:30 - 16:30 (Rodziewiczówny 10)

Dzwonki

Obejrzyj

KONKURSY
Wynajem szkoły

Zobacz regulamin oraz cennik wynajmu pomieszczeń i obiektów sportowych szkoły.

WYCIECZKA DO FOKARIUM

W piątek, 10 listopada, byliśmy na wycieczce w fokarium w Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego w Helu. W fokarium bada się m.in. zachowanie fok, sposoby odżywiania i ich dietę, wiek, trasy wędrówek, zatrucie tkanek substancjami toksycznymi, ustala najważniejsze zagrożenia i przyczyny śmierci tych zwierząt.
W ramach programu „Błękitna szkoła" uczestniczyliśmy w lekcji, na której w skrócie poznaliśmy mieszkańców Morza Bałtyckiego: sinice, małże, chełbię modrą, ryby. Głównym tematem lekcji były bałtyckie foki: szara, obrączkowana i pospolita. Wiemy, że najliczniejszym gatunkiem tych ssaków w naszym morzu są foki szare. Dowiedzieliśmy się wiele ciekawostek o tych zwierzętach: ile trwa ciąża u samicy (11,5 miesiąca), jak długo szczenięta żywią się mlekiem mamy, jaki tryb życia wiodą foki, co zagraża ich życiu i na czym polega ich ochrona. Mieliśmy okazję obejrzeć szkielet wieloryba - wala butelkonosowego (ten gatunek żyje w Oceanie Atlantyckim), który został znaleziony martwy w 2013 roku na polskim wybrzeżu. Największą atrakcją wycieczki było oglądanie karmienia fok. Ewa, Ania, Fok i Bubas popisywały się swoimi umiejętnościami: przynosiły piłkę i ringo, za co dostawały przysmak – świeże śledzie. W międzyczasie opiekunowie fok sprawdzali ich stan zdrowia: badali stan uszu, oczu i płetw. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie muzeum, w którym obejrzeliśmy różne eksponaty i makiety związane z fokami. Wiemy, jak ważna jest ochrona fok na polskim wybrzeżu, ponieważ jest ich coraz mniej i to za sprawą nas – ludzi. Ratujmy foki!

ŚNIADANIE DAJE MOC

8 listopada nasza klasa po raz drugi wzięła udział w akcji „Śniadanie Daje Moc". Wcześniej były przeprowadzone lekcje na temat zdrowego odżywiania się. Uczniowie zapoznali się z piramidą zdrowego żywienia, a potem sami pracując w grupach takie piramidy wykonywali. W środę mali kucharze przygotowali zdrowe i pożywne kanapki. Uczniowie starali się, aby nie były to zwykłe kanapki, ale aby każda z nich coś przedstawiała. I udało się – były wspaniałe!

ŻYWA LEKCJA HISTORII

W piatek, 2 listopada 2017 r., uczestniczyliśmy w żywej lekcji historii „Rycerze i żołnierze państwa polskiego" w wykonaniu teatru historycznego „Chorągiew Komturstwa Gniewskiego". Uczniowie mieli okazję obejrzeć i przymierzyć kompletny strój i ekwipunek rycerza i króla ruszającego do walki. Panie nauczycielki także brały aktywny udział w lekcji. Pani Bożenka wcieliła się w postać żołnierza legionisty, pani Jola wystąpiła w roli naszego patrona – Józefa Wybickiego, a pani Żaneta została żołnierzem husarii. Było to nasze pierwsze takie spotkanie z „żywą historią", z której można się wiele nauczyć i dużo zapamiętać.

WYJŚCIE NA CMENTARZ

Wszystkich Świętych - ten dzień kojarzy się dla wielu ze zniczem, z grobem bliskich osób, z cmentarzem, dla innych z wiązanką kwiatów, jeszcze dla innych z modlitwą i pamięcią o tych, którzy już odeszli. Tradycją uczniów naszej szkoły jest, że w tym okresie składają hołd tym, którzy walczyli za naszą wolność w czasie drugiej wojny światowej. W związku z tym dzisiaj, 3 listopada 2017, byliśmy na cmentarzu, aby zapalić znicze na mogiłach żołnierzy.

ODŻYWIAMY SIĘ ZDROWO

W piątek, 27 października 2017 r., wzięliśmy udział w warsztatach edukacyjnych dotyczących zdrowego odżywiania. Pani prowadząca zajęcia uświadomiła nas, co oznacza zdrowy tryb życia. Wiemy już, aby być zdrowym należy: zdrowo się odżywiać, pić wodę, być aktywnym fizycznie, dużo przebywać na świeżym powietrzu, dbać o higienę osobistą i właściwy ubiór oraz dostarczać naszemu organizmowi odpowiednią dawkę odpoczynku. Pani zwróciła uwagę na bardzo ważną rzecz, że dzień powinnyśmy zaczynać pożywnym śniadaniem. Na koniec warsztatów osobiście mogliśmy skomponować sobie zdrowe śniadanie: naturalny jogurt
z różnymi dodatkami: suszonymi owocami, nasionami, płatkami. Ale było pyszne!