DZIENNIK ELEKTRONICZNY

vulcan

PATRONAT 100-LECIA
REFORMA EDUKACJI
REKRUTACJA

Rekrutacja 2017/2018 

  Oddziały przedszkolne
1. Informacja o rekrutacji
2. Wniosek
3. Oświadczenia
4. Oświadczenie woli
    przyjęcia do oddziału
    przedszkolnego

      Klasy I
1. Informacja o rekrutacji
2. Zgłoszenie z obwodu
3. Wniosek spoza obwodu
4. Oświadczenia
5. Oświadczenie woli
    przyjęcia do kl. I                                                                                     

100-lecie na Facebooku

Zapraszamy do odwiedzenia nas na Facebooku.

RODZYNKI Z JEDYNKI
gazetka
REGULAMIN PORZĄDKOWY

Jednym z ważniejszych priorytetów szkoły jest bezpieczeństwo uczniów, należy więc bezwzględnie przestrzegać REGULAMINU, REGULAMINU SZATNI oraz PROCEDUR.

PODRĘCZNIKI
Stomatolog

       Gabinet czynny 
od poniedziałku do piątku
        8:00 - 13:00
    Rejestracja osobista
         w gabinecie.

PREZENTACJA SZKOŁY

Nowa prezentacja
o naszej szkole!

Zobacz video

Świetlica szkolna

Czynna codziennie
7:00 - 17:00
Obiady w godz.
10:55 - 13:30

DYREKTOR SZKOŁY

mgr Irena Kopaczewska
godziny przyjęć:
wtorek 8:00 - 10:00
środa  14:30 - 16:30

WYPRAWKA SZKOLNA 2016/2017
Dzwonki
1)  7:30 - 8:15
2)  8:25 - 9:10
 3)  9:20 - 10:05
  4)  10:15 - 11:00
  5)  11:10 - 11:55
  6)  12:10 - 12:55
  7)  13:10 - 13:55
  8)  14:05 - 14:50
  9)  15:00 - 15:45
10)  15:55 - 16:40
​ 
ULICE W OBWODZIE SP1
Sekretariat szkoły

poniedziałek - czwartek
7:00 - 16:00
piątek
7:00 - 15:30

W wakacje 8:00 - 15:00

Legitymacje szkolne

WYPADKI W SZKOLE
KONKURSY
Wynajem szkoły

Zobacz regulamin oraz cennik wynajmu pomieszczeń i obiektów sportowych szkoły.

 

 


Logopedia

Dla Rodziców

 
W roku szkolnym 2014/2015 w zajęciach terapii logopedycznej uczestniczyło 192 dzieci! Każde dziecko otrzymało rysunek z opisem obrazujący indywidualne postępy. Do osiągnięcia pełnego sukcesu dziecko potrzebuje Państwa wsparcia i pomocy. Recepta na to jest bardzo prosta – nawet podczas wakacji warto wspólnie zaglądać do zeszytu/segregatora, utrwalać materiał (wyrazy, wyrażenia, zdania, wierszyki) i poprawiać na co dzień nieprawidłową wymowę ćwiczonych podczas zajęć głosek. Im więcej powtórzeń, tym lepszy efekt dziecko osiągnie.

Wszystkie dzieci pięknie i wytrwale pracowały na zajęciach. Gratulujemy tych większych i mniejszych sukcesów!

Zaangażowanym Rodzicom serdecznie dziękujemy za pomoc i współpracę.

Anna Burchacka i Anita Lesnow

ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE NARZĄDY MOWY = GIMNASTYKA NARZĄDÓW MOWY

1. WARGI

- Górną W zaciskamy dolną i na odwrót

- Górnymi zębami zaciskamy dolną W i mocno wydychamy powietrze

- Wargi na „u" potem na „e"

- Rozciągamy wargi jak do głoski „i"

- Dziubek w prawo i w lewo

- Dziubek na około

- Górną W zasłaniamy górne zęby, a dolną dolne

- szerokie otwieranie i zamykanie ust,

- ściągnięte wargi – wykonać ruch okrężny,

- przytrzymują wargami kartkę papieru, którą nauczyciel próbuje wyciągnąć,

- przesadna artykulacja głosek: a - i - o - e - u - y, a - i - u, a - e - u - au itp.,

- nadymanie policzków i powolne wypuszczanie powietrza ustami lub nosem,

- Konik - parskamy

- Buziaczki

- Minki - pokazują jak wyglądają usta smutne wesołe, obrażone,

- pokazują pyszczek ryby, ryjek świnki, dziobek ptaka,

- Balonik - nadymanie policzków, usta ściągnięte (dla urozmaicenia bawimy się w baloniki, które "pękają" przekłute palcami )

- Niejadek - usta wciągamy w głąb jamy ustnej.

- Podwieczorek pieska - chwytanie ustami drobnych cukierków, chrupek, kawałków skórki chleba, itp

- Wąsy - wysuwanie warg jak przy wymawianiu u, położenie na górnej wardze słomki lub ołówka i próby jak najdłuższego utrzymania.

- Drzwi do domu - buzia to domek krasnoludka, a wargi to drzwi do domku. Pokaż jak wargi ściągnięte do przodu, otwierają się i zamykają

- Spagetti – wciąganie ustami - dziubkiem makaronu

2. JĘZYK

- Szeroko buzia i wysuwamy daleko język

- Czubek języka w kąciki warg i na zmianę

- Otwarte szeroko usta język do zębów górnych, dolnych

- Czubek języka przy górnych zębach, zamykamy i otwieramy

- wysuwanie języka – język wąski i szeroki,

- wysuwanie i cofanie języka przez zwarte zęby,

- przyssanie języka do podniebienia.

- Liczenie zębów językiem

- Usta szeroko otwarte, językiem masujemy podniebienie

- Językiem na około zębów, usta zamknięte, w obydwie strony

- Staramy się dotknąć językiem nosa i brody

- oblizywanie warg

- oblizywanie zewnętrznej i wewnętrznej strony zębów ruchem okrężnym,

- czubek języka „ wymiata" zza dolnych zębów,

- Przytrzymywanie czubkiem języka przy podniebieniu rodzynek, pastylek pudrowych, cukierków halls (z wgłębieniem w środku) itp.

- Zlizywanie nutelli, mleka w proszku itp. z podniebienia przy szeroko otwartych ustach.

- z języka robić np. koci grzbiet, łopatkę, skocznię,

- miś oblizuje się po zjedzeniu miodu,

- żmija porusza żądłem,

- zabawa w przygodę z „języczkiem wędrowniczkiem" - nauczyciel tworzy opowiadanie, a dzieci ilustrują je odpowiednimi ruchami języka,

- Konik - czubek języka między wargi – parskanie jak konik

- Konik jedzie na przejażdżkę - naśladowanie konika stukając czubkiem języka o podniebienie, wydając przy tym charakterystyczny odgłos kląskania

- Winda - otwórz szeroko buzię, poruszaj językiem tak, jakby był windą - raz do góry, raz do dołu.

- Chomik - wypycha policzki jedzeniem, a ty pokaż jak można wypchnąć policzki językiem, raz z prawej raz z lewej strony.

- Malarz - maluje sufit dużym pędzlem. Pomaluj pędzlem (językiem) swoje podniebienie, zaczynając od zębów w stronę gardła.

- Młotek - wbijamy gwoździe w ścianę. Spróbuj zamienić język w młotek i uderzaj o dziąsła tuż za górnymi zębami, naśladując wbijanie gwoździa.

- Żyrafa - ma długą szyję, wyciąga mocno szyję do góry. Otwórz szeroko usta i spróbuj wyciągnąć język do góry, najdalej jak potrafisz.

- Słoń - ma długą trąbę i potrafi nią wszędzie dosięgnąć. Ciekawe czy potrafisz dosięgnąć językiem do ostatniego zęba na górze i na dole, z prawej i lewej strony.

- Uciążliwy papierek – kładziemy na kocu języka kawałek papieru (np. chusteczki) – należy go zdmuchnąć

- Kotek – pije mleczko

- Liczymy ząbki – staramy się dotknąć jak największej ilości zębów (najpierw w góry, potem na dole)

3. PODNIEBIENIE

- Ziewanie

- Wdychanie nosem powietrza i wydychanie szeroko rozwartymi usta

- Trzymanie nosa, usta szeroko otwarte wdychanie i wydychanie powietrza

- Język na dole i wymawianie: k, ch,

- Kaszlemy z otwartymi ustami, język na dole

- Chory Miś - kaszel z językiem wysuniętym na zewnątrz jamy ustnej

- Płukanie gardła

- puszczanie baniek mydlanych,

- zamykanie ust i żucie czegoś dobrego,

- Śpioch - chrapanie na wdechu i wydechu,

- buzia otwarta , czubek języka na dole – energicznie wymawiamy „k", „u-k", „ch" , „uch",

- Gąska - buzia otwarta i naśladujemy gęganie gąski

- chrząkanie,

- buzia otwarta , język na dole – chuchamy,

- Zmęczony piesek - język wysunięty z szeroko otwartych ust, wdychanie i wydychanie powietrza ustami.

- Balonik - nabieranie powietrza ustami, zatrzymanie w policzkach, następnie wypuszczanie nosem.

4. ŻUCHWA

­ opuszczają i unoszą szczękę dolną przy zaciśniętych wargach,

­ szeroko ziewają,

­ opuszczanie i unoszenie żuchwy ku górze,

­ wykonywanie ruchów poziomych, raz z wargami rozchylonymi, raz z zamkniętymi,

­ Kukułka - ruchy do przodu i do tyłu

­ Zamykanie i otwieranie domku - szerokie otwieranie ust, jak przy wymawianiu głoski a, zęby są widoczne dzięki rozchylonym wargom

­ Grzebień / szczoteczka do zębów - wysuwnie żuchwy, zakładanie i poruszanie dolnymi zębami po górnej wardze. Cofanie żuchwy, zakładanie i poruszanie górnymi zębami po dolnej wardze i brodzie

­ Krowa - naśladowanie przeżuwania

­ Guma do żucia - żucie gumy lub naśladowanie

5. POLICZKI

­ wargi i policzki ściągamy mocno w prawo a potem w lewo,

­ wciąganie silne powietrza, tak aby policzki były wklęśnięte,

­ chomik – robimy zapasy w policzkach
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Copyright © Szkoła Podstawowa Nr 1 w Rumi - 2014 (Agnieszka Gryzik)