Aktualności
Plan lekcji
Sport
Sukcesy szkoły
Archiwum
Rada rodziców Galeria fotografii Publikacje Dokumenty szkoły

  budynek1 wybierz
  budynek2
DZIENNIK ELEKTRONICZNY

vulcan

PODRĘCZNIKI
PRZEDSZKOLE
SUPER PRZEDSZKOLAKI
"POCIĄG DO EDUKACJI"
REFORMA EDUKACJI
RODZYNKI Z JEDYNKI
gazetka
REGULAMIN PORZĄDKOWY

Jednym z ważniejszych priorytetów szkoły jest bezpieczeństwo uczniów, należy więc bezwzględnie przestrzegać REGULAMINU, REGULAMINU SZATNI oraz PROCEDUR.

Stomatolog

       Gabinet czynny 
od poniedziałku do piątku
        8:00 - 13:00
    Rejestracja osobista
         w gabinecie.

PREZENTACJA SZKOŁY

Nowa prezentacja
o naszej szkole!

Zobacz video

Świetlica szkolna

Czynna codziennie
7:00 - 17:00
Obiady w godz.
10:55 - 13:30

DYREKTOR SZKOŁY

mgr Arkadiusz Skrzyński
godziny przyjęć:
  wtorek 7:30 - 9:00             (Kościelna 6)
czwartek 14:30 - 16:30 (Rodziewiczówny 10)

Dzwonki
1)  7:30 - 8:15  
2)  8:25 - 9:10  
 3)  9:20 - 10:05  
  4)  10:15 - 11:00  
  5)  11:10 - 11:55  
  6)  12:15 - 13:00  
  7)  13:15 - 14:00  
  8)  14:05 - 14:50  
  9)  15:00 - 15:45  
10)  15:55 - 16:40  

​ 

ULICE W OBWODZIE SP1
Sekretariat szkoły

poniedziałek - czwartek
7:30 - 15:30
piątek
7:00 - 15:00

Legitymacje szkolne

WYPADKI W SZKOLE
WYWIADY NA 100-lecie

           Obejrzyj

KONKURSY
Wynajem szkoły

Zobacz regulamin oraz cennik wynajmu pomieszczeń i obiektów sportowych szkoły.

 

 


Logopedia

ĆWICZENIA

Kilka ogólnych informacji:
• dziecko powinno wdychać powietrze przez nos, a wydychać przez usta- taki tor oddechowy zapewni prawidłowy rozwój i funkcjonowanie aparatu artykulacyjnego
• dzieci, które oddychają przez usta, mają je cały czas otwarte powinny zostać zapisane na konsultację laryngologiczną
• warto również obserwować sposób oddychania podczas snu
• artykulacja powinna odbywać się na wydechu

Logopedia w domu
poniżej przedstawiam kilka propozycji zabaw, które przyczynią się do usprawnienia pracy aparatu mowy dzieci.

1.Naśladowanie śmiechu różnych ludzi:
• mężczyzna- głośne „hohohoho"
• kobieta- o średnim natężeniu „hahahaha"
• staruszka- cichutko „hehehehe"
• dziewczynki- piskliwy „hihihihi"
• chłopcy- hałaśliwy „hahahaha"

2. Dmuchanie baniek mydlanych w konfiguracji:

długo- krótko- długo
słabo- mocno- bardzo mocno
Tak, żeby dziecko mogło zobaczyć siłę wydechu.

3. Zawody statków – z papieru lub kory możemy zrobić maleńkie stateczki, którymi możemy się bawić np. w wannie lub przy stole.

4. Dmuchanie na zawieszone na nitkach małe elementy.
Również staramy się różnicować siłę wydechu.

5. Dmuchanie na pocięte paski papieru tak aby tańczyły.

6. Dmuchanie na wiatraczki, w gwizdki, trąbki.

7. Zabawy w naśladowanie odgłosów zwierząt. Poniżej zabawny wierszyk:

„ Co mówi bocian gdy żabkę chce zjeść? KLE, KlE, KLE,
Co mówi żabka, gdy bocianów tłum? KUM,KUM,KUM,
Co mówi kotek gdy mleczka by chciał? MIAU,MIAU,MIAU,
Co mówi kura, gdy jajko znosi? KO,KO,KO,
Co owi kogut, gdy budzi się w kurniku? KUKURYKU,KUKURYKU,
Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? ME,ME,ME,
Co mówi krowa, gdy jej brak tchu? MU,MU,MU,
Co mówi pies, gdy kość zjeść by chciał? HAU,HAU,HAU"

8. Ćwiczenia ust.
- Wymawianie na przemian „ a-o" przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.
- Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii".
- Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu"
- Naprzemienne wymawianie „ i – u".
- Cmokanie.
- Parskanie / wprawianie warg w drganie/.

9. Ćwiczenia języka.
- Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
- Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
- Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
- Kląskanie językiem.
-Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.

10. Ćwiczenia policzków.
- Nadymanie policzków – „ gruby miś".
- Wciąganie policzków – „ chudy zajączek".
- Nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem,
powolne wypuszczanie powietrza.
- Naprzemiennie „ gruby miś" – „ chudy zajączek".
- Nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę.

Copyright © Szkoła Podstawowa Nr 1 w Rumi - 2014 (Agnieszka Gryzik)